Usługa wirtualnej centrali w firmie Tartel (HaloNet) liczy już sobie grubo ponad rok czasu, lecz aktualnie stała się flagową pozycją w ofercie operatora, głównie za sprawą taniejących połączeń głosowych.
W branży VoIP widać symptomy wojny cenowej. Mało znani operatorzy obiżają ceny połączeń do ganicy opłacalności, czołowe firmy zaś kuszą darmowymi rozmowa za przeniesienie numeru np. doładowanie konta o 10 zł przez 12 miesięcy. Sytuacja jest dobra dla klientów, ale z punktu widzenia biznesu staje się niezbyt ciekawa. Powolutku wszyscy stawiają na usługi dodatkowe: elektroniczny fax, telekonferencje lub centrale telefoniczne iPBX działające w chmurze.
Co do chmury to oczywiście – od dłuższego czasu to podkreślam, że mamy usługę w chmurze – mówi Jerzy Kardaszewicz, prezes Tartelu. Cenowo Halonet ma prawdopodobnie najatrakcyjniejszą ofertę na rynku. Centralka obsługująca do 8 stanowisk (numerów wewnętrznych) to wydatek rzędu 19 zł miesięcznie, czyli niedużo. Przez pierwszy miesiąć klienci mogą testować usługę za darmo.