Pod koniec 2015 roku 30 mln gospodarstw domowych oraz 65% wszystkich przedsiębiorstw w Stanach będzie korzystało z VoIP i w konsekencji zrezygnuje z tradycyjnych operatorów kablowych. Aktualnie wskaźniki te wynoszą kolejno: 23,5 mln domostw i 42% firm. W 2013 r. udział operatorów VoIP w globalym rynku wzrósł o 8%, czyli o 68 mld USD w stosunku do roku poprzedniego.
Wśród najbardziej przydatnych rozszerzeń, z których chętnie korzystają amerykańskie firmy jest Zendesk (prod. Nextiva), czyli aplikacja dla biur obsługi klienta pozwalająca na korzystanie z VoIP-a w komórce. Inny czołowy operator Avaya zdobył uznanie usługą unikatowych IP dla sektora MŚP. Za oceanem świetnie radzi sobie kanadyjski Mitel obsługujący 2 mld połączeń głosowych, rozmów na czatach i wiadomości każdego dnia.
22% amerykańskich gospodarstw z dostępem do sieci korzysta już z telefonii internetowej. W dłuższym okresie prognozuje się globalny wzrost usług VoIP w przychodach wynoszących 88 mld USD.
W Polsce jak za oceanem
Również w Polsce VoIP systematycznie zwiększa udział w rynku połączeń głosowych, które zaliczane są do telefonii stacjonarnej. Pod koniec 2012 r. wyniósł aż 34% (dla porównania: 29% w 2011 i 24% w 2010 roku). W liczbach całkowitych z telefonii internetowej korzysta już ponad 2,5 mln Polaków, w tym około 550 tys. firm, głównie z sektora MŚP.
Mimo imponujących wzrostów krajowi operatorzy dostrzegają nasycenie rynku i skłaniają się do oferowania usług komplementarnych takich jak wideokonferencje, które ostatnie promuje EasyCall. Z kolei HaloNet wzbogacił centralę telefoniczną w chmurze o moduł, który pozwala nagrywać rozmowy na serwerze operatora. Spółka Tartel, do której należy HaloNet przejeła również hosting pod marką Megahost.pl.
Cyfrowe chmury nad Australią
Tegoroczne raporty donoszą o rosnącej popularności nowych rozwiązań w Australii. Tamtejsze firmy chętnie korzystają z serwisów utrzymywanych w tzw. chmurze, co pozwala w jeszcze większym stopniu uprościć nawiązywanie połączeń telefonicznych. Technologia ta bowiem łączy ze sobą serwisy tradycyjnych operatorów i VoIP. Platformy w chmurze powinny w ciągu 5 lat zagospodarować ok. 30% australijskiego rynku o wartości 0,65 mld USD.
9 komentarzy
ulalala
Easy Call – bardzo dobra firma do telefonii internetowej.
Jagna
Moja firma opiera się obecnie na telefonii voip.
Wert
A na jakiej?
Jagna
Na Easy Callu właśnie.
Wert
No no no. Dobry wybór.
lizergin
Po przeanalizowaniu konkurencji stwierdziłem, że nie ma sensu przechodzić do innego operatora.
furman
halonet bez problemu leci na 10 mbit/s
jaccek
Easy call też
madan
W firmie mam ten voip i działa w porzo.